Få hela storyn
Starta din prenumeration
Finansiella rapporter
Publicerad: 10 maj 2022, 05:54
Pernilla Nyrnsten, vd Revolution Race
Revolution Race rusar vidare. En urstark rapport för bolagets tredje kvartal, januari – mars 2022, visar på fortsatt efterfrågan på färgglada outdoorkläder.
Under det tredje kvartalet i bolagets brutna räkenskapsår uppgick nettoomsättningen till 367,4 miljoner kronor. Det är en ökning med 50 procent jämfört med samma period i fjol.
Rörelseresultatet, Ebit, steg med 61 procent och uppgick till 103,5 miljoner kronor.
Även det genomsnittliga ordervärdet ökade från 777 kronor i fjol till 849 kronor i år.
Under kvartalet lanserades revolution Race i Estland och har nu lokala webbutiker på 17 marknader.
I februari sjösattes även väskor som ny produktkategori och har, enligt rapporten, mottagits väl.
Enligt bolagets vd Pernilla Nyrensten ligger fokuserade marknadsföringsinsatser i kombination med kalibrering av utbudet bakom framgångarna.
”Under det tredje kvartalet har vi återigen fått bekräftat att vår digitala affärsmodell i kombination med ett tidlöst varumärke inte bara fungerar, den har återigen överträffat våra egna förväntningar.”
Revolution Race börsnoterades i juni fjol och har sedan dess haft en tillväxt på som lägst 58 procent under kvartalen.