Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Rekordår för sportvarumärket som hyllas för PMS-kollektion och golfmode för gravida

Publicerad: 17 februari 2022, 09:57

Plagg ur Röhnischs golfkollektion (tv) och vd Emma Stjärnlöf (th)

Försäljningsrekord och ökad vinst – 2021 blev ett kanonår för sportvarumärket Röhnisch. Ännu har företaget en god bit kvar för att nå sina ambitiösa omsättningsmål.

Ämnen i artikeln:

Sport och fritidE-handel

Helen Preutz (tjänstledig)

helen.preutz@bonniernews.se


Med en tillväxt på 25 procent och en omsättning som spräckte 200 miljonersvallen kan anrika sportvarumärket Röhnisch räkna sig till en av fjolårets vinnare.

Ökningen härrör dels från återförsäljarledet dels från den egna e-handelskanalen där omsättningen fördubblats under de två senaste åren.

– Vi ser nu resultatet av vårt hårda arbete, med utgångspunkt i en tydlig strategi kombinerat med en lyckad varumärkespositionering. Vi har behållit det bästa från Röhnisch fantastiska arv och samtidigt moderniserat design och varumärke, säger vd Emma Stjernlöf.

Under fjolåret gjorde Röhnisch flera uppmärksammade satsningar, däribland en kollektion med PMS-kläder för kvinnor som kan justeras utifrån menscykeln. 

Varumärket har även gjort tydliga satsningar på golf, bland annat lanserade de marknadens första kollektion med golfkläder för gravida. 

När Emma Stjärnlöf tillträdde som vd i januari 2020 sattes minst sagt ambitiösa mål – att tredubbla omsättningen fram till år 2025.

Med tanke på att omsättningen 2019 var 145 miljoner kronor har bolaget en bra bit kvar.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev