Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Partykungen växer kraftigt: ”Vi tror att 2022 kommer att bli festens år”

Publicerad: 7 juni 2022, 07:21

Joel Svensson, vd och grundare till Partykungen.

Partykungen omsatte 309 miljoner kronor under 2021. Under årets tre första månader var tillväxten 40 procent. ”Mitt mål är att nå en halv miljard i omsättning 2025”, säger vd:n och grundaren Joel Svensson.


Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


”Vi tror att 2022 kommer att bli festen år.” Det säger Joel Svensson till Dagens Industri

Förra året omsatte e-handlaren 309 miljoner kronor, ett tillväxt med 40 procent jämfört med året innan. Bolaget gjorde ett resultat på 6,7 miljoner kronor enligt tidningen. 

Under årets tre första månader landade tillväxten på 40 procent jämfört med samma period 2021. 

– Jag tror att maskeradkläder kommer att få en revansch. I bröllopskategorin är det redan svårt att få tag i varor. Studenten kommer nu, sen kommer även kräftskivan och festivalerna tillbaka, säger Joel Svensson. 

När pandemin kom rasade intäkterna och bolaget tvingades permittera en stor del av personalen. Nu går det bättre igen. 

LÄS OCKSÅ: Festfixaren når rekordomsättning – och flyttar fram miljardmålet

– Mitt mål är att nå en halv miljard i omsättning 2025. Det är vi på god väg att göra, säger Joel Svensson. 

Förutom här i Sverige leverar Partykungen också till Norge, Danmark och Finland. Nya marknader utreds. Samtidigt växer personalstyrkan och mer resurser läggs på marknadsföring. 

När han startade Partykungen hemma i Gävle för tolv år sedan var det hans mamma som skötte lagret medan Joel Svensson själv tog hand om kundservice och marknadsföring. 

– Jag har alltid tänkt att det är ett litet företag. Nu börjar det bli så stort att man inte känner igen alla längre. 

Hans mamma jobbar fortfarande kvar inom bolaget och packar varor åt kunder. 

LÄS OCKSÅ: Partykungens nya sökfunktion ska fånga upp luckor i sortimentet – fått 200 nya förslag

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev