Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

ÖoB förlorare i tuff konkurrens – omsätter mindre än innan pandemin: ”Stora tapp i kundtrafiken”

Publicerad: 5 augusti 2022, 09:24

Pandemin har lett till minskad kundfrekvens för ÖoB när allt fler handlat på nätet. ”Dessutom har konkurrensen inom lågpris ökat med fler aktörer på marknaden” säger Eva Lundqvist, vd.

Foto: Pressbild

Under 2021 gjorde ÖoB ett stort tapp i omsättning, och slutade på en nivå som är lägre än innan pandemin. Kunderna har valt konkurrenter och e-handel framför den klassiska lågpriskedjan, menar vd Eva Lundqvist som fortsätter kapa kostnader.


Ämnen i artikeln:

ÖoBLågpris

Lågprisvaruhuset ÖoB:s gränshandelsvaruhus och citybutiker tappade besökare 2021 på grund av pandemirestriktionerna, skriver bolaget i årsredovisningen som nyligen inkommit till Bolagsverket. Nettoomsättningen för 2021, 3 876 miljoner kronor, är bolagets lägsta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ÖoBLågpris

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev