Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Ökat resultat för Adlibris: ”Ett kvitto på att vårt erbjudande står starkt”

Publicerad: 11 februari 2022, 09:18

Adlibris vd Jonas Karlén kan summera ytterligare ett framgångsrikt år.

Adlibrisgruppen redovisar ökad försäljning och ett förbättrat resultat för 2021. ”Vi har fortsatt utveckla kundupplevelsen”, säger vd Jonas Karlén.


Ämnen i artikeln:

Adlibris

LÄS MER: Efter haveriet 2018: Så har Karléns insatsstyrka vässat Adlibris leveranser

Omsättningen för gruppen ökade med tre procent till 2 789 miljoner kronor jämfört med föregående år.

Samtidigt ökade rörelseresultatet (ebita) med 22 miljoner kronor till 72 miljoner.

– Den fortsatta tillväxten och resultatförbättringen är ett kvitto på att vårt kunderbjudande står sig starkt och att vi har en solid och väl fungerande verksamhet. Vi har under året förbättrat vårt leveranserbjudande med fler och snabbare leveransalternativ och var en av mycket få e-handlare där kunder kunde beställa den 23 december och få paketet hem på julaftonsmorgon. Vi har fortsatt utveckla kundupplevelsen till att bli än mer relevant och inspirerande, ett arbete vi bara precis har påbörjat med stora möjligheter att förbättra ytterligare. Jag är stolt över våra medarbetare och det vi presterat under året, säger Jonas Karlén i en kommentar.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Adlibris

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev