Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Ökad försäljning – och minskade förluster – för Odd Molly: ”Framgångsrika kampanjer”

Publicerad: 26 november 2021, 07:34

80 procent av Odd Mollys försäljning skedde digitalt under det tredje kvartalet.

Foto: Daniel Norman

Odd Molly, som sedan 1 juli är en del av We are Spindye, ökade försäljningen under det tredje kvartalet. ”Varumärket har haft framgångsrika digitala kampanjer inklusive flera mycket lyckade shoppingevents”, säger Andreas Andrén, vd för ägarbolaget.


Ämnen i artikeln:

Odd Molly

1 juli blev Odd Molly en del av We are Spindye. 

Fashionsegmentet, där Odd Molly och Hunkydory ingår, ökade försäljningen med tolv procent under det tredje kvartalet och omsatte 64,4 miljoner kronor. 

80 procent av försäljningen skedde i digitala kanaler. 

– För att kunna accelerera tillväxten och skapa skalfördelar flyttades bolagets egna webshopar över till en gemensam teknikplattform under hösten. Varumärket Odd Molly har haft framgångsrika digitala kampanjer inklusive flera mycket lyckade live shopping events och det licensierade varumärket Hunkydory fortsätter att ta för sig efter relanseringen föregående år, säger Andreas Andrén.

Under årets första nio månader landade omsättningen 179,7 miljoner kronor, en tillväxt på 16 procent. 

Modeverksamheten går emellertid back. Den redovisar en rörelseförlust på 5,6 miljoner kronor (6,1 miljoner kronor) för det tredje kvartalet. 

Rörelseförlusten januari–september landar på 7,5 miljoner kronor, vilket är en förbättring från samma period föregående år då den var 18,7 miljoner kronor. 

Market har tidigare berättat att We are Spindye beslutat om att avveckla Used By, en digital plattform för second hand-mode som Odd Molly förvärvade 2019. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Odd Molly

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev