Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Ökad försäljning och minskad förlust för Odd Molly: ”Möjlighet att fortsätta” i samma riktning

Publicerad: 9 maj 2022, 06:02

Odd Molly ökade omsättningen i fjol.

Foto: Daniel Norman

Odd Molly ökade omsättningen och minskade förlusten under 2021. ”Har utvecklats till ett starkt varumärkesbolag”, skriver ägaren MBRS Group i årsredovisningen.


Ämnen i artikeln:

Odd Molly

Odd Molly, som också innefattar varumärket Hunkydory, omsatte 233,3 miljoner kronor under 2021. Det ska jämföras med en omsättning på 182,8 miljoner kronor året innan. 

”Odd Molly har utvecklats till ett starkt varumärkesbolag där försäljningen i dag sker via egna webbshoppar och andra digitala multibrand-sajter och digital försäljning representerar över 80 procent av verksamhetens totala försäljning”, skriver MBRS Group i sin årsredovisning. 

Verksamheten redovisar en rörelseförlust på 11,1miljoner kronor. Det ska jämföras med en förlust på 38,1 miljoner kronor 2020. 

”Effektivisering och satsningar på nya försäljningskanaler med nya webbshoppar, live-shopping, marketplaces och social commerce tillsammans med avveckling av merparten av egna butiker har genomförts under de senaste åren och ger bolaget möjligheten att fortsätta sin utveckling i samma riktning med stark försäljningstillväxt”, skriver MBRS Group. 

I slutet av 2021 tillträdde Anna Lönnerstedt som vd för Odd Molly när hon efterträdde Jennie Högstedt Björk. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Odd Molly

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev