Få hela storyn
Starta din prenumeration
Finansiella rapporter
Publicerad: 27 maj 2022, 07:40
Odd Molly och Hunkydory fortsätter att gå starkt. Under första kvartalet ökade omsättningen med 43 procent. ”Trots att det i omvärlden varit utmanande att nå de höga jämförelsetalen så har koncernens bolag lyckats överprestera”, säger Andreas Andrén, tillförordnad vd för ägaren MBRS Group.
Ämnen i artikeln:
Odd MollyAffärsområdet Brands inom MBRS Group, som omfattar Odd Molly och Hunkydory, omsatte 81,2 miljoner kronor under det första kvartalet. En tillväxt med 43 procent jämfört med samma period i fjol.
– Trots att det i omvärlden varit utmanande att nå de höga jämförelsetalen från 2021 så har koncernens bolag lyckats överprestera, säger Andreas Andrén i en kommentar.
Affärsområdet redovisar ett rörelseresultat på 497 000 kronor, vilket ska jämföras med en rörelseförlust på två miljoner kronor första kvartalet 2021.
– Odd Molly, som verkligen har gjort en fantastisk turn around, får fira extra mycket då det i år är 20 år sedan varumärket lanserades, säger Andreas Andrén.
I dag sker 78 procent av försäljningen online.
– Stort fortsatt fokus på onlineförsäljning och målinriktad marknadsföring gör att affärsområde Brands bedöms ha goda förutsättningar att fortsätta utvecklas enligt plan.
Sedan 10 januari är Best of Brands också en del av koncernen.
– Best of Brands, vilket innefattar försäljning av ledande varumärken både i butik och online, kan även där konstatera tillväxt jämfört med samma period föregående år, säger Andreas Andrén.
Några specifika siffror för verksamheten presenteras inte i delårsrapporten.
– Butiken kommer att behöva hållas stängd under saneringsarbetet. Best of Brands jobbar aktivt tillsammans med försäkringsbolaget för att ta tillvara på varorna och återställa lokalen på ett så hållbart sätt som möjligt.
Ämnen i artikeln:
Odd Molly