Finansiella rapporter
Låg tillväxt för Cdon – och ökad förlust
Publicerad: 14 juli 2022, 12:36
Bruttoförsäljningen för Cdons marknadsplats ökade med en procent under andra kvartalet. ”Vi fortsätter att prestera bättre än e-handelsmarknaden”, säger vd Peter Kjellberg.
LÄS MER: Uppdatering pågår – Peter Kjellberg om rivstarten på Cdon: ”Vi har fantastiska möjligheter”
Bruttoförsäljningen (GMV) ökade från 433,2 miljoner kronor till 437,4 miljoner under andra kvartalet.
Marknadsplatsens nettoförsäljning ökade med 22 procent till 50,5 miljoner.
Både antalet aktiva shoppingkunder och antalet handlare har ökat, enligt delårsrapporten.
Bruttomarginalen ökade med 12,7 procentenheter till 51,3 procent. Rörelseförlusten ökade från 18,8 till 20,2 miljoner kronor.
Bolaget fortsätter att fokusera på kärnkategorierna som bland annat inkluderar elektronik, hem & trädgård, skönhet, sport & outdoor, leksaker och böcker.