Finansiella rapporter
Här är facit för Dressmann-ägarens tuffa år i Sverige – siffrorna kedja för kedja
Publicerad: 29 juni 2021, 09:50
Samtliga av Varner-gruppens kedjor tappade försäljning i Sverige under fjolåret.
Varner-gruppen hade ett tufft år på den svenska marknaden. Boksluten från 2020 visar att samtliga varumärken tappade försäljning och ökade rörelseförlusterna. Men nu ser Varner att återhämtningen börjar komma. ”Det första kvartalet var mycket svagt likt 2020, medan vi har sett en bra återhämtning mot slutet av andra kvartalet, säger kommunikationschef Julie Bragli Eckhardt.
Samtliga av Varners varumärken tappade försäljning på den svenska marknaden under 2020. Det visar senaste boksluten för Dressmann, Cubus, Bik Bok, Carlings, Volt och Varner Brand Stores (Nike- och Levi's-butikerna.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.