Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

H&M:s resultat tyngs av ökade inköpspriser: ”Självklart kommer även vi behöva justera”

Publicerad: 31 mars 2022, 12:52

H&M:s försäljning ökade i första kvartalet, men under inledningen av andra kvartalet tyngs utvecklingen av kriget i Ukraina. Samtidigt var resultatet långt under förväntan och tyngdes av ökade inköpspriser. ”Självklart kommer även vi behöva justera priser”, säger vd Helena Helmersson.


Ämnen i artikeln:

H&MUkrainakrisenCoronaMode

H&M:s rörelseresultat på 458 miljoner kronor under första kvartalet i det brutna räkenskapsåret 2020/2021 var en klar förbättring från fjolårets rörelseförlust på 1 128 miljoner. Men resultatet var samtidigt långt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

H&MUkrainakrisenCoronaMode

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev