Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Fortsatt tryck för Power – men varuhusen dröjer: ”Inte fy skam”

Publicerad: 23 augusti 2022, 09:16

Power Sverige fortsatte att växa under 2021 – delvis påverkat av pandemin. Etablerandet av fysiska varuhus är dock inte aktuellt än. ”Tyvärr inget att uppdatera där,” säger vd Robert van Toor.


Ämnen i artikeln:

PowerEkonomiOmnikanal

Powers omsättning i Sverige under 2021 ökade med 26 procent till drygt 200 miljoner kronor.

”2021 präglades av fortsatt pandemiåtgärder vilket lett till ökad e-handel och en generellt god marknad för vitvaror och hemelektronik. Under 2021 har fortsatt stort fokus legat på att förbrättra e-handelsresan vilket bidragit till positiva kundupplevelser, omdömen och en större grad återvändande kunder”, skriver bolaget i senaste årsredovisningen.

Rörelseresultatet sjönk från drygt fem miljoner kronor till 1,5 miljoner.

Bolaget räknar med fortsatt tillväxt.

”Under 2022 bedöms bolaget kunna generera en fortsatt mycket god omsättningstillväxt där även ytterligare utveckling inom logistik, varuutbud och ökad kundupplevelse kommer att genomföras” heter det i rapporten.

Powers plan för Sverige att bli en omnikanalaktör ligger fast. Men Robert van Toor har inget nytt att säga om när de de fysiska varuhusen kan komma att etableras.

– Nej, tyvärr inget att uppdatera där. Än så länge fullt fokus på e-handeln vilket inte är fy skam, säger han.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

PowerEkonomiOmnikanal

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev