tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Experterna djupdyker i H&M:s problem – därför fortsätter jätten att tappa

Publicerad: 25 januari 2023, 09:37

”Ett ganska kraftigt resultattapp mot fjolåret är nog att räkna med."

Foto: Sören Andersson/Loke Westberg/Ola Hedin

På fredag riktas blickarna mot H&M som släpper 2022 års bokslut, en rapport som tas emot med lågt ställda förväntningar. Market har pratat med experter som pekar ut den svenska modejättens problem – och vad som krävs för en potentiell ”comeback”.

Ämnen i artikeln:

H&MArketBooztZaraInditexDetaljhandelnVarumärken

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


2016 pekades H&M ut som världens näst starkaste varumärke inom modehandeln, endast slagna av Nike. Då hamnade bolaget på plats 20 på Interbrands lista över världens starkaste varumärken, något som Dagens industri rapporterat om.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev