Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

Cdon ökar sin bruttoförsäljning och siktar på att bli ännu starkare i Norden

Publicerad: 21 oktober 2021, 11:35

Marknadsplatsen Cdon ökade sin bruttoförsäljning under det tredje kvartalet i år. Framgent siktar plattformen på att öka sin marknadsandel i Norden.


Ämnen i artikeln:

CdonE-handel

Under det tredje kvartalet i år steg bruttoförsäljningen, GMV, till 549,0 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 525,5 miljoner kronor under samma period i fjol.

Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -3,2 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 6,4 miljoner kronor samma period 2020.

”På många sätt var det tredje kvartalet ett sådant kvartal som vi hoppas kunna presentera på regelbunden basis framöver. Det var ett kvartal med en rejäl GMV-tillväxt och ökande momentum i vår affär, stegvis förbättring av vår kundservice och fortsatt förstärkning av vårt team”, skriver styrelsen i rapporten.

Inflödet av nya handlare till plattformen fortsätter att vara högt. Under det tredje kvartalet tillkom 89 nya handlare.

Under kommande år kommer marknadsplatsen att fokusera på att öka sin marknadsandel på den nordiska e-handelsmarknaden som värderas till 250 miljarder kronor.

Tidigare i dag berättade Market att Cdon köpt Discshop från Adlibris. 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

CdonE-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev