Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Finansiella rapporter

BHG fortsatte bygga tillväxt trots svajig marknad

Publicerad: 28 oktober 2021, 05:33

Adam Schatz, Verkställande direktör och koncernchef för BHG Group

BHG Group ökade försäljningen under årets tredje kvartal. ”Vi har fortsatt växa trots utmaningar både i form av tillgång och efterfrågan” kommenterar vd och koncernchef Adam Schatz.


Ämnen i artikeln:

BygghemmaBygg

BHG Group som säljer framför allt heminredning, trädgårdsprodukter och byggvaror ökade sin nettoomsättning under det tredje kvartalet i år. Nettoomsättningen uppgick till 3,1 miljarder kronor, vilket kan jämföras med 2,3 miljarder kronor under samma period i fjol.

Rörelseresultatet för kvartalet landade på 164,5 miljoner kronor. Det kan jämföras med 194.0 miljoner kronor under samma kvartal 2020. 

Vd och koncernchef Adam Schatz kommenterar kvartalet så här:

”Vi har fortsatt växa, såväl organiskt som genom förvärv, trots utmaningar både i form av tillgång och efterfrågan. Vi har också tagit viktiga steg mot att förtydliga och accelerera vår affärsmodell som bygger på en kombination av organiska initiativ, förvärv och synergier.
Vi förblir starka i den postpandemiska miljön, tack vare vår position på vår hemmamarknad och den potential som vi börjat inleda i Centraleuropa.”

Under kvartalet genomfördes två förvärv i form av tyska trädgårdsmöbelsförsäljaren AH-Trading och Hyma skog & trädgård som säljer produkter för trädgård, verktyg och maskiner för hemmabruk.

BHG Group omfattar ett hundratal e-handelsplatser och 70-tal butiker och showrooms, däribland Bygghemma, Nordic Nest, Taloon, Trademax, Furniturebox och Lampgallerian.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

BygghemmaBygg

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev