Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Zalando ska tredubbla försäljningen av lyx: ”Snabbt växande kategori”

Publicerad: 31 augusti 2020, 06:54

Zalando vill erbjuda mer lyx. Fram till 2023 ska omsättningen inom kategorin tredubblas och utbudet fördubblas. Dessutom utvecklas kundupplevelsen.


Ämnen i artikeln:

ModeZalandoSortiment

I dag erbjuder Zalando 260 varumärken i sitt designer- och lyxsortiment.

Nu vill Zalando tredubbla omsättningen inom kategorin. Samtidigt ska utbudet fördubblas.

– Premium är redan en av de snabbast växande kategorierna på Zalando. Med tillägget av nya designervarumärken fortsätter vi att stärka vår ställning som designerdestination för både kunder och varumärken, säger Lena-Sophie Roeper, chef för segmentet hos Zalando.

Zalando jobbar också med att utveckla shoppingupplevelsen för att ge den en lyxigare touch.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeZalandoSortiment

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News