lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

XL-Bygg lanserar eget varumärke: ”Har omfamnats av kunderna”

Publicerad: 29 oktober 2019, 07:53

Med egna varumärkesserien Core vill XL-Bygg stärka relationen med kunderna. Enligt vd Karin Eriksson har höstens smyglansering fallit väl ut.

Ämnen i artikeln:

XL-ByggBygg

HP

Helen Preutz

helen.preutz@bonniernews.se


– Våra egna märkesvaror har omfamnats av våra delägare och kunder. Det är väldigt glädjande, säger hon.

Under hösten har ett begränsat antal produkter smyglanserats. Nu ökas utrullningstakten av produkter inom bland annat byggbeslag, tätskikts-, papp- och plastprodukter samt spackel, lim och fog med målet att erbjuda proffsbyggare de produkter  de behöver för sin kärnverksamhet.

– Vi vet att vi kan ta fram produkter med hög kvalitet, likvärdiga eller bättre än det som finns på marknaden. Och vi vet att vi kan göra det till bra priser, säger Daniel Belmonte, inköpschef på XL-Bygg.

Det här är Core

■ De nya produkterna som går under namnet Core kommer i vissa fall att ersätta det befintliga sortimentet och i andra fall utgöra ett komplement.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev