Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Willys e-handelslyft – kedjan når break even i år: ”En milstolpe”

Publicerad: 16 december 2021, 11:01

Willys e-handel kommer enligt vd Thomas Evertsson att nå break even i år.

Foto: Sara Karlsson

Dagligvaror och online har hittills varit en olönsam ekvation. I år kommer Willys att nå break even med sin e-handel. ”En milstolpe”, säger vd Thomas Evertsson.


Ämnen i artikeln:

Willys

E-handeln med dagligvaror har kantats av betydande förluster hos renodlade aktörer som redovisar eller har presenterat siffror och framför allt hemleverans har varit och är en svår nöt att knäcka.

Mathem och tidigare bolaget Mat.se är främsta exemplen på illröda siffror.

Men i dag avslöjar Willys att dess e-handel når minst ett nollresultat i år.

– Vi har en framgångsrik e-handel som växt betydligt mer än marknaden de senaste åren och vi räknar med att nå ”break-even” inom e-handeln redan i år, säger Thomas Evertsson inför ägaren Axfoods kapitalmarknadsdag i dag.

Framgångsreceptet för Willys stavas enligt Thomas Evertsson omikanalupplevelse i butik och på nätet.

– Stora framgångar för upphämtning i butik genom Willys Hämta och transparent avgiftsmodell gör att vi kan nå den här stora milstolpen.

Willys passerade nyligen tre miljoner medlemmar i sitt lojalitetsprogram Willys Plus.

– Vi har en unik position och ett starkt varumärke och attraherar allt fler konsumenter, säger Thomas Evertsson.

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Willys

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev