måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Vd:arna om planen efter storaffären – och unika fördelen: ”Gemensam punkt med allt för hemmet”

Publicerad: 7 december 2021, 10:30

Ökad närvaro, bredare produktutbud och starkare tjänsteerbjudande är tre effekter som kan uppnås när Electra och Elon går samman. Affären väntas även ge kostnadsbesparingar på 50 miljoner kronor under en femårsperiod. Här berättar Stefan Lebrot, vd för Elon Group, och Anneli Sjöstedt, vd för Electra Group, mer om planerna för framtiden.

Ämnen i artikeln:

Electra GruppenElonHemelektronik

HP

Helen Preutz

helen.preutz@bonniernews.se


I dag kom nyheten om att Elon Group och Electra Gruppen, med kedjor som Elon Ljud & Bild samt EM Home, beslutat att slå sina påsar ihop och bilda en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev