Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Vd:arna om planen efter storaffären – och unika fördelen: ”Gemensam punkt med allt för hemmet”

Publicerad: 7 december 2021, 10:30

Ökad närvaro, bredare produktutbud och starkare tjänsteerbjudande är tre effekter som kan uppnås när Electra och Elon går samman. Affären väntas även ge kostnadsbesparingar på 50 miljoner kronor under en femårsperiod. Här berättar Stefan Lebrot, vd för Elon Group, och Anneli Sjöstedt, vd för Electra Group, mer om planerna för framtiden.


Ämnen i artikeln:

Electra GruppenElonHemelektronik

I dag kom nyheten om att Elon Group och Electra Gruppen, med kedjor som Elon Ljud & Bild samt EM Home, beslutat att slå sina påsar ihop och bilda en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev