Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Världspremiär i Oslo: Nytt 7-Eleven-koncept kombinerar dagligvaror och convenience

Publicerad: 4 november 2021, 10:51

Mariette Kristenson och Ole Robert Reitan tar en titt på det nya 7-Eleven-konceptet.

Det var världspremiär i Oslo i veckan när 7-Eleven Market slog upp dörrarna till den första butiken i konceptet. Butiken lovar ett brett urval av dagligvaror - till priser som matchar Rema 1000.


Ämnen i artikeln:

Reitan7-Eleven

På Frognerveien i centrala Oslo invigdes i måndags den första 7-Eleven Market-butiken, ett hybridkoncept som kombinerar dagligvaror och convenience. 

– Jag är stolt att kunna presentera ett helt nytt koncept i Reitan Retail-familjen, sa Ole Robert Reitan, koncernchef vid invigningen. 

– Lågpris för folk i farten.

7-Eleven Market, som drivs av handlarparet Tonje och Alvaro Hernandez Rivas, erbjuder nybakat, dricka, frukt och grönsaker samt enkla färdigmåltider. Prislöftet till kunderna är att matcha ”storasyster” Rema 1000:s priser på de 100 mest sålda produkterna i dagligvarukategorin.

Mariette Kristenson, tidigare vd för Reitan Sverige numera med motsvarande tjänst på Reitan Convenience, säger att företaget ”utmanar och utforskar framtidens convenience-koncept med 7-Eleven Market”.

– Street food, ekologiska ostar, smoothies, juicer och veganska alternativ är bara en del av det vi fyller butiken med, säger Tonje och Alvaro Hernandez Rivas.

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Reitan7-Eleven

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev