Affärsutveckling
Swedish Stockings tar in nya chefer – satsar på att växa snabbare
Publicerad: 8 september 2023, 08:15
Anna Åkerlund, till vänster, och Kathy Almén tar ledande positioner inom Swedish Stockings.
Foto: Pressbild Swedish Stockings
Tioårsjubilerande Strumpbyxeföretaget Swedish Stockings rekryterar två nya chefer och utökar styrelsen. Målet är att växa snabbare och etablera sig i fler länder. ”Vi är särskilt stolta över att vi stadigt drivit tillväxt med lönsamhet och nu stärker vi vår organisation för att öka vår tillväxttakt”, säger bolagets vd och grundare Linn Frisinger.
Tioårsjubilerande strumpbyxeföretaget Swedish Stockings räknar med att nå 35 miljoner i omsättning i år och tar in nytt blod i organisationen. Anna Åkerlund blir operativ chef på bolaget, hon kommer närmast från Filippa K där hon har haft flera chefspositioner.
Bolaget rekryterar även Kathy Almén som blir varumärkeschef, head of brand marketing. Hon har senast arbetat med att bygga Warner Bros Discoverys varumärke och tidigare bland annat på varumärkesbyrån Grow.
LÄS OCKSÅ: Swedish Stockings vd vill göra strumbyx-industrin hållbar
Swedish Stockings utökar också styrelsen med två erfarna ledamöter. Anna Fältskog, som har arbetat med försäljning på bland annat Rodebjer och Rönish, och Mia Hemmingson som har varit vd på Rodebjer och har erfarenhet från flera styrelseuppdrag i modebranschen.
Swedish Stockings har ökat sin omsättning med runt 50 procent årligen sedan starten. Målet är att växa ännu snabbare framöver, bland annat genom att gå in på fler geografiska marknader. Tidigare i år startade Swedish Stockings ett dotterbolag i USA.
– Vi har alltid haft en kultur av organisk tillväxt. I dagens ekonomiska klimat är vi särskilt stolta över att vi stadigt drivit tillväxt med lönsamhet och nu stärker vi vår organisation för att öka vår tillväxttakt, säger bolagets vd och grundare Linn Frisinger i ett pressmeddelande.