Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Stilmedvetenhet fokus för Åhléns hemliga modesatsning – utlovar en upplevelse utöver det vanliga

Publicerad: 21 december 2021, 12:28

Foto: Daniel Norman

Handplockat, trendigt och en hög servicegrad. Med sitt nya modekoncept ska Åhléns city locka den stilmedevetna kunden. Men satsningen omges ännu av en hemlighetsfull air.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsModeVaruhus

Under 2022 lanserar Åhléns City i Stockholm en ny mode- och livsstilsbutik, skriver varuhuset i en platsannons där man söker en butiksansvarig för det nya konceptet.

Nysatsningen ska omfatta ett handplockat sortiment av trendiga modevarumärken presenterade i en kreativ och inspirerande miljö. 

Vidare ska den personliga servicen och kundmötet spela en nyckelroll för att göra den nya satsningen till något ”utöver det vanliga”. 

Detta betonas även i platsannonsen där den tilltänkta butikschefen förväntas ”säkerställa att alla som arbetar på ytan tar väl hand om våra kunder på ett personligt sätt” eftersom kunden och stilmedvetenhet står i fokus.

Den viktiga kundrelationen betonades av vd Annica Hagen under årets Retail Arena där hon likställde relationen med kunden med en långsiktig kärleksrelation som kräver investeringar från båda håll. Från organisationens sida innebär det att ha en kundcentrerad strategi inom hela organisationen. Viktigt är att få in rätt talanger med rätt mindset och en nyfikenhet på kunden.

– Man måste även förstå hur den egna insatsen ska bidra till en bra kundupplevelse.

Monica Hultgren Andersson, kommunikatör på Åhléns vill dock inte kommentera satsningen i nuläget.

– Vi ber att få återkomma och berättar gärna mer om detta i början av nästa år.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsModeVaruhus

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev