Affärsutveckling
Spanska H&M-konkurrenten breddar sortimentet – lanserar eget smink
Publicerad: 4 maj 2021, 11:42
Zara satsar på smink. Produkterna kommer att finnas till försäljning i kedjans fysiska butiker samt online.
Satsningen går under namnet Zara Beauty och kommer att innehålla produkter för ögon, läppar, ansikte och naglar framtagna av den brittiska make up-artisten Diane Kendel.
Produkterna kommer att finnas tillgänglig i mer än 130 olika nyanser.
Zara Beauty kommer att finnas till försäljning i butik och online. Från 12 maj kommer produkterna att finnas i kedjans nätbutiker i Europa, USA, Kanada, Kina, Sydkorea, Japan, Mexiko, Australien och Nya Zeland.
Satsningen kommer sedan gradvis att rullas ut på övriga marknader.
I 22 butiker runt om i världen kommer den spanska modejätten att skapa särskilda skönhetsavdelningar. Ingen av butikerna i Sverige är aktuella för det.