Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Spanska H&M-konkurrenten breddar sortimentet – lanserar eget smink

Publicerad: 4 maj 2021, 11:42

Zara satsar på smink. Produkterna kommer att finnas till försäljning i kedjans fysiska butiker samt online.


Ämnen i artikeln:

ModeZaraSortiment

Satsningen går under namnet Zara Beauty och kommer att innehålla produkter för ögon, läppar, ansikte och naglar framtagna av den brittiska make up-artisten Diane Kendel.

Produkterna kommer att finnas tillgänglig i mer än 130 olika nyanser.

Zara Beauty kommer att finnas till försäljning i butik och online. Från 12 maj kommer produkterna att finnas i kedjans nätbutiker i Europa, USA, Kanada, Kina, Sydkorea, Japan, Mexiko, Australien och Nya Zeland.

Satsningen kommer sedan gradvis att rullas ut på övriga marknader.

I 22 butiker runt om i världen kommer den spanska modejätten att skapa särskilda skönhetsavdelningar. Ingen av butikerna i Sverige är aktuella för det.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeZaraSortiment

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev