Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Så ska Åhléns stärka sitt varumärke bland modemedvetna män

Publicerad: 15 november 2021, 08:36

Åhléns har knutit till sig modeprofilen Martin Hansson som stilexpert.

Efter att breddat och moderniserat utbudet av herrkläder tar Åhléns nästa steg för att stärka sin position inom herrmode genom att knyta till sig en stilexpert.


Ämnen i artikeln:

ModeÅhléns

Vintern 2019/2020 fick herrplanet på Åhléns city i Stockholm en total makeover. Under renoveringen bytte man golv och tak, gjorde om ytskikten och passade på att byta ut belysning och inredning.

Nu tar varuhuskedjan nästa steg för att stärka sin position bland modeintresserade män genom att knyta till sig modeprofilen och journalisten Martin Hansson som stilexpert.

Martin Hansson började sin egen modekarriär som herrmodesäljare på Åhléns City för ett tiotal år sedan och sedan dess medverkat i bland annat Café, Metro Mode samt som stilexpert på tv.

– Med hans gedigna modekunskap, expertis och stil kommer han både kunna inspirera och guida våra herrkunder framåt. Vi ser fram emot att tillsammans med Martin visa att vi är en spännande och relevant herrdestination, säger Åhléns marknadschef Charlotte Wessman.

Martin Hansson kommer dels att synas i Åhléns egna kanaler, dels guida sina egna följare genom varuhusets utbud.

– Det känns därför otroligt kul att jobba med Åhléns igen och få vara med och guida Sveriges alla män till en stil som de är stolta över och som håller över säsonger och år, säger Martin Hansson.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeÅhléns

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev