tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Så påverkar ägarbytet Mios samarbete med Posterton: ”Tillför mycket energi”

Publicerad: 10 januari 2023, 13:07

Björn Lindblad, vd för Mio.

Foto: Pressbild

Hösten 2021 klev Mio in som storägare i Posterton. Samarbetet fortsätter trots att ägarbilden kring e-handlaren förändrats. ”Affären förändrar inte vår syn på satsningen”, säger Mios vd Björn Lindblad.

Ämnen i artikeln:

MioDetaljhandeln

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Våren 2021inledde Mio ett strategiskt samarbete med Posterton, som säljer väggkonst online. Samma höst klev möbelkedjan in som storägare i bolaget.

Nu förändras ägarbilden kring e-handlaren när This Group förvärvar samtliga aktier i Posterton.

Mio kommer fortsatt att finnas med i bilden.

– Vi kommer stanna kvar som ägare men via This Group i stället, säger Björn Lindblad till Market.

Posterton säljer i dag på 27 europeiska marknader. Genom samarbetet med Mio finns e-handlarens produkter även hos dem.

– Affären förändrar inte vår syn på satsningen. I grunden var detta ett sätt för att stärka Mios erbjudande, säger Björn Lindblad.

Vad har ert samarbete inneburit för Mio hittills?
– Vi har utvecklat ett antal interna processer för att kunna jobba tillsammans och sedan har det resulterat i ett par spännande utvecklingsprojekt som vi kommer se resultat av framåt. Bland annat en utveckling av våra leveransalternativ. Posterton tillför mycket energi med sin nyfikenhet och vilja att våga pröva och utmana gamla sanningar.

This Group får betala 65 miljoner kronor för Posterton samt tillkommande kassa som erläggs via en apportemission av B-aktier.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev