Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Partykungens nya sökfunktion ska fånga upp luckor i sortimentet – fått 200 nya förslag

Publicerad: 23 mars 2022, 14:15

Joel Svensson, vd för Partykungen.

En ny sökfunktion på e-handlarens sajt gör det möjligt att fånga upp kundernas önskemål om nya varor i sortimentet. Hittills har 200 förslag kommit in.


Ämnen i artikeln:

Media, lek och nöjeE-handel

För cirka en månad sedan lanserade e-handelsraketen Partykungen en ny funktion där företaget låter kunden påverka sortimentet när det hen söker inte ger någon träff.

– Det är ett bra sätt för oss att fånga upp luckor i sortimentet samtidigt som vi låter våra kunder känna sig lyssnade på, säger vd Joel Svensson.

Enligt honom har reaktionerna varit positiva och sedan den nya funktionen lanserades har företaget fått in nästan 200 förslag på produkter som kunderna vill se i sortimentet.

Partykungen har sedan pandemirestriktionerna slopades i mitten av februari haft en stadig tillväxt.

– Det finns ett minst sagt uppdämt behov av att ses och fira olika typer av sociala sammankomster igen. 

Nu ser Joel Svensson dock att feststämningen mattats av efter Rysslands invasion av Ukraina, höga drivmedelspriser och ökad inflation. 

– När vi tvingas höja våra priser till kund på grund av ökade inköps- och fraktpriser påverkar det också försäljningen negativt.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev