Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Partykedjan vill öka närvaron i grannländerna – så ska den nå ut med sina skämtartiklar

Publicerad: 7 september 2021, 09:22

Genom samarbete med den norska grossisten Papirkompaniet ska den svenska kedjan nå fler kunder i grannländerna. Samtidigt presenteras en ny logistiklösning.


Ämnen i artikeln:

Butterick'sLek och hobby

Norska Papirkompaniet är landets ledande leverantör av bland annat stativ till pappersvaror, gratulationskort och klistermärken. Nu inleder svenska partykedjan Butterick's Leco ett samarbete med den norska aktören i syfte att nå fler kunder.

Papirkompaniet har designat ett ställ för skämtartiklar och hårspray som kommer att erbjudas till bolagets kunder, vilka består av återförsäljare i Norge och Danmark. 

Samarbetet innebär även en ny logistiklösning i Norge då Butterick's produkter för den norska marknaden kommer att skickas ut direkt från ett lager i Norge. 

– Papirkompaniet är helt rätt samarbetspartner för oss. Papirkompaniet har en stark närvaro i hela Norge och i Danmark, genom samarbetet får vi en ökad tillgänglighet och nya möjligheter att möta kundernas förväntningar framöver, säger Stina Petrini, marknad- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco.

 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Butterick'sLek och hobby

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News