Affärsutveckling
Partykedjan vill öka närvaron i grannländerna – så ska den nå ut med sina skämtartiklar
Publicerad: 7 september 2021, 09:22
Genom samarbete med den norska grossisten Papirkompaniet ska den svenska kedjan nå fler kunder i grannländerna. Samtidigt presenteras en ny logistiklösning.
Norska Papirkompaniet är landets ledande leverantör av bland annat stativ till pappersvaror, gratulationskort och klistermärken. Nu inleder svenska partykedjan Butterick's Leco ett samarbete med den norska aktören i syfte att nå fler kunder.
Papirkompaniet har designat ett ställ för skämtartiklar och hårspray som kommer att erbjudas till bolagets kunder, vilka består av återförsäljare i Norge och Danmark.
Samarbetet innebär även en ny logistiklösning i Norge då Butterick's produkter för den norska marknaden kommer att skickas ut direkt från ett lager i Norge.
– Papirkompaniet är helt rätt samarbetspartner för oss. Papirkompaniet har en stark närvaro i hela Norge och i Danmark, genom samarbetet får vi en ökad tillgänglighet och nya möjligheter att möta kundernas förväntningar framöver, säger Stina Petrini, marknad- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco.