Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Paolo Roberto gör ny satsning mot butikshyllan efter skandalen: ”Inga avtal klara”

Publicerad: 11 februari 2022, 13:30

Hoppas på comeback.

Foto: Pressbild

Paolo Roberto hoppas på att få en ny chans av svenska folket och gör ett försök att ta sig ut i butikshyllan igen med nya produktserien Robertos. ”Vi för dialog med dagligvaruhandeln men har inga färdiga avtal än”, säger Roger Särevall på företaget Fratelli di Pasta, som står bakom satsningen.

Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

AR


Det har snart gått två år sedan Paolo Robertos produkter åkte ut från butikshyllorna med buller och bång i samband med att den före detta boxaren och entreprenören hade avslöjats med att ha köpt sex.

Kort därefter lades varumärket ”Paolos” ned av Evanoff Group och företaget och Paolo Roberto gick skilda vägar.

Själv gav han dock inte upp utan kom hösten 2020 tillbaka med ett nytt företag, Fratelli di Pasta, som säljer direktimporterade matvaror från Italien via egen webbshop. Och med ett helt nytt varumärke som knyter an till det egna namnet: ”Robertos”.

– Redan det första året har vi sålt italienska matvaror för tre miljoner kronor. En av de bäst säljande produkterna är vår egen olivolja från min familjs gård i Italien, säger Paolo Roberto i en kommentar i ett pressmeddelande.

Nu har sortimentet breddats med bland annat sex olika sorters pasta i premiumsegmentet och tanken är så klart att få möjlighet att göra en comeback i butikshyllan.

– Vi för dialog med dagligvaruhandeln men har inga färdiga avtal än, säger Roger Särevall, styrelseledamot i Fratelli di Pasta.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev