Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Norska kedjan tonar ner sina storslagna etableringsplaner

Publicerad: 6 november 2019, 06:30

Norska Kitchen skulle erövra Sverige med stekheta kökstillbehör. Nu har kedjan fått skruva ner ambitionerna. ”Vi jobbar hårt för att komma in på den svenska marknaden. Vi är ganska långt på väg men vi är inte marknadsledande,” säger etableringschefen Cato Helmersen till Market.


Ämnen i artikeln:

DetaljhandelnKitchen

För fyra år sedan ångade norska kökstillbehörskedjan Kitchen in på den svenska marknaden. 14 butiker öppnades på kort tid och det uttalade målet var att ta upp kampen med Cervera

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DetaljhandelnKitchen

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev