Affärsutveckling
Norska kedjan tonar ner sina storslagna etableringsplaner
Publicerad: 6 november 2019, 06:30
Norska Kitchen skulle erövra Sverige med stekheta kökstillbehör. Nu har kedjan fått skruva ner ambitionerna. ”Vi jobbar hårt för att komma in på den svenska marknaden. Vi är ganska långt på väg men vi är inte marknadsledande,” säger etableringschefen Cato Helmersen till Market.
För fyra år sedan ångade norska kökstillbehörskedjan Kitchen in på den svenska marknaden. 14 butiker öppnades på kort tid och det uttalade målet var att ta upp kampen med Cervera
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.