Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Naturkompaniet sätter större fokus på lagning och reparation: ”Paketerat det skarpare”

Publicerad: 24 februari 2022, 08:33

Naturkompaniet vill ge friluftsprodukter förlängt liv genom lagning och reparation.

Naturkompaniet utökar satsningen på vård och reparation av friluftskläder. ”Skillnaden är att vi nu har paketerat det skarpare ut mot våra kunder”, säger retailchefen André Rozental.

Ämnen i artikeln:

Naturkompaniet

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


I slutet av februari rullar Naturkompaniet ut ett nytt koncept i alla sina butiker där där ett större fokus läggs på vård och reparation av friluftskläder och utrustning. 

– Att erbjuda våra kunder hjälp med vård och reparation av deras friluftsutrustning är för oss egentligen ingenting nytt – det är en service vi erbjudit sedan 90-talet och som ligger i Naturkompaniets värdegrund. Skillnaden är att vi nu har paketerat det skarpare ut mot våra kunder, säger André Rozental i en kommentar. 

Konceptet innebär att varje butik får en egen avdelning med produkter som kan användas för att laga och reparera produkterna. 

Kunden kan också få hjälp med lagningar och reparationer direkt på plats av utbildad personal. Hur stor avdelningen blir variera från butik till butik. Satsningen kommer även att finnas online. 

– Den är en viktig del i vårt fortsatta hållbarhetsarbete, säger André Rozental. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev