Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Mio utökar samarbetet med posterförsäljaren – kliver in som storägare

Publicerad: 30 november 2021, 08:33

Mios vd Björn Lindblad ser med spänning på det utökade samarbetet med Posterton.

Foto: Anders Larsson

I våras inledde Mio ett strategiskt samarbete med Posterton. Nu blir Mio storägare i bolaget. ”Investeringen blir en hybrid där vi bygger vidare på nuvarande samarbete och samtidigt stärker upp bolaget finansiellt”, säger vd Björn Lindblad.


Ämnen i artikeln:

Mio

I våras inledde Mio ett strategiskt samarbete med Posterton. 

Nu utökas samarbetet. Samtidigt kliver Mio in som storägare i posterförsäljaren, skriver parterna i ett pressmeddelande. 

– Vi har sett en god utveckling i den egna affären på alla de marknader vi är verksamma, samtidigt som försäljningen av Postertons produkter på mio.se har visat en positiv utveckling. Det är därför väldigt roligt att se att Mio väljer att satsa på oss och fördjupa samarbetet, säger Mattias Skog, vd för Posterton, i en kommentar. 

Som Market tidigare berättat satsar Mio på att bygga en egen marknadsplats där samarbetet med Posterton varit ett första steg. 

– Investeringen blir en hybrid där vi bygger vidare på nuvarande samarbete och samtidigt stärker upp bolaget finansiellt. Mios plattform med 74 butiker, 50 miljoner besökare på mio.se och över två miljoner medlemmar blir en spännande arena att utveckla Posterton vidare på, säger Björn Lindblad. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Mio

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev