Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Med nytt initiativ vill NA-KD lyfta kvinnliga entreprenörer – de är först ut

Publicerad: 16 november 2021, 14:16

Sara Krusell, kommersiell- och varumärkeschef hos NA-KD, är stolt över e-handlarens samarbete med Dashl.

NA-KD lanserar i dag initiativet Female Founders. Genom det vill e-handlaren lyfta bolag som där startade av kvinnor. Först ut är ett samarbete med skönhetsföretaget Dashl.


Ämnen i artikeln:

Na-kd

– Vi är stolta över att vara initiativtagare till den här typen av partnerskap där vi krokar arm med mindre företagare. På NA-KD tror vi på ett mer öppet sätt att samarbeta med andra varumärken. Hos oss på NA-KD är 60 procent av våra ledare kvinnor och vi vet att kvinnor är utmärkta entreprenörer och ledare. Vi vill genom initiativet med Female Founders lyfta upp kvinnligt entreprenörskap och ge tillbaka till de kvinnor som dagligen inspirerar och handlar hos oss, säger Sara Krusell, kommersiell- och varumärkeschef. 

Samarbetet innebär inte att NA-KD kliver in som delägare i bolagen. I stället handlar det om kommersiella samarbeten kring design och produktion och att skapa möjligheter för företaget att nå ut och växa. 

I ett första steg samarbetar NA-KD med Dashl, ett skönhetsföretag grundat av två kvinnliga entreprenörer. 

16 november lanserar aktörerna en kollektion bestående av olika brynprodukter tillsammans. 

– Normalt är det svårt för mindre företag att få den här typen av partnerskap med större globala företag som NA-KD som ger möjlighet att exponeras och nå ut till större och helt nya målgrupper. Nu lanserar vi tillsammans en kollektion av brynprodukter som vi tror att många NA-KD kunder kommer uppskatta och bidra till att de får upp ögonen även för Dashls övriga erbjudanden med exempelvis deras beauty-barer och hembesök, säger Sarah Krusell. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Na-kd

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev