söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Med ett mindre – mobilt – koncept ska Pressbyrån kunna nå ut till fler

Publicerad: 22 juni 2021, 05:40

Pressbyrån har tagit fram ett nytt butikskoncept för att nå ut till fler.

Pressbyrån har tagit fram ett mindre – och flyttbart – butikskoncept. ”På det här sättet kan vi etablera oss och erbjuda service på platser som annars inte har det”, säger Reitan Convenience Sveriges bygg- och etableringsdirektör Isak Wondimu.

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Det nya konceptet kommer i två storlekar, en för bemannade butiker på 45 kvadratmeter och ett för obemannade Pressbyrån Go på 22 kvadratmeter. 

Med det här konceptet vill kedjan kunna etablera sig på platser dit den inte når i dag och där det saknas den här typen av service.  

– Vi vill att våra butiker ska vara en knutpunkt för ett tryggt, öppet och inkluderande samhälle. Med byggnaden kan vi bidra till att skapa trygga och upplysta platser i samhället, samtidigt som vi tillför något till stadsbilden och till samhället, säger Isak Wondimu. 

Butikerna är enkla att flytta vilket gör att de kan fungera både som permanenta och tillfälliga lösningar. 

 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev