tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Linum lurade döden – så ställde bolaget om till en modern startup

Publicerad: 1 november 2021, 09:05

Foto: Mikael Sydner

Att undvika en säker död. Att våga kapa gamla band och förändra hela sin verksamhet för att anpassa sig till en ny verklighet. Strukturomvandlingen i handeln har påverkat alla – liten som stor. Det här är historien om hur Linum gick från traditionell grossist till en modern startup. ”Vi har varit ganska osentimentala”, säger bolagets operativa chef Charlotta Dahlqvist.

Ämnen i artikeln:

StrategiE-handelDigitalisering

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Året är 2018 och för designvarumärket Linum är tillvaron plötsligt en fråga om liv och död.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev