Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Lindex jagar nya affärsmöjligheter – investerar i nytt varumärke

Publicerad: 15 november 2019, 08:37

Lindex investerar i nya underklädesvarumärket Closely. ”Ett spännande exempel på hur vi kan skapa nya affärsmöjligheter utifrån våra styrkor”, säger vd Susanne Ehnbåge.


Ämnen i artikeln:

KläderLindexVarumärken

Två av Sveriges mest kända kreatörer, Tove Langseth och Filip Nilsson har tillsammans skapat underklädesvarumärket Closely.

– Tanken är helt enkelt att skapa världens bästa underkläder. Det kan låta kaxigt men det är så vi tänker, säger Tove Langseth i en kommentar.

Hon har tidigare varit vd för reklambyrån Nord DDB medan Filip Nilsson under mer än 20 år varit kreativ chef för Forsman & Bodenfors.

När de nu lanserar Closely gör de det med Lindex som partner och investerare.

– Vårt partnerskap med Closely är ett spännande exempel på hur vi kan skapa nya affärsmöjligheter utifrån våra styrkor. Genom en analys av den globala underklädesmarknaden såg vi stor potential för Toves och Filips innovativa idé, säger Susanne Ehnbåge i en kommentar.

Varumärket lanseras nästa höst. Det ska främst verka digitalt men egna showrooms finns även med i planeringen.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KläderLindexVarumärken

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev