Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Kunderna vill ha smink – då breddar NA-KD sortimentet: ”Stor satsning”

Publicerad: 4 december 2019, 08:53

NA-KD tar klivet in på skönhetsmarknaden – och lanserar en egen make up-serie. ”Våra kunders önskemål”, säger tillväxtchefen Björn Bergström.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdModeSortimentNa-kd

NA-KD breddar sortimentet med en ny produktkategori.

Den 10 december lanserar e-handlaren den egna make up-serien NKD/BTY.

– Efter framgången för NA-KD i modevärlden tar vi nu, efter våra kunders önskemål, klivet inte på skönhetsmarknaden. Det här är en stor satsning för oss och vi arbetar hårt för att skapa ett produktsortiment med förstklassiga hållbara ingredienser, säger Björn Bergström i en kommentar.

Den första kollektionen består av nio olika produkter, bland annat eyeliner och läppstift.

– Precis som med med vill vi skapa en mer positiv upplevelse av kategorin för att säkerställa dess relevans för våra kunder. NKD/BTY står för idén att det inte finns några skavanker, utan enbart möjligheter att hylla det som som är unikt med oss. Smink ska göra det möjligt att uttrycka sig utan att dölja din naturliga skönhet och skapa en look som är lika unik som du, säger varumärkeschefen Natasha Billing.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev