Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Kronans Apotek klär om: ”Viktigt att modernisera utan att förlora igenkänningsfaktorn

Publicerad: 13 december 2019, 07:46

Under året har Kronans Apotek bytt ut sin grafiska design i de digitala kanalerna. Nu har turen kommit till de fysiska butikerna.


Ämnen i artikeln:

ApotekKronans Apotek

Den orangea färgen blir kvar – men går en mildare ton. Likaså har typsnitt bytts ut och ett illustrationsmanér har adderats.

– Det händer mycket hos oss just nu och vi hoppas att varumärkets nya grafiska design tydligare ska speglar vårt anslag för omsorg och det tillåtande apoteket, säger Emelie Friis, Marknadsdirektör på Kronans Apotek.

Den nya visuella identiteten, som skapats i samarbete med designbyrån Identity Works och som prisats v Sveriges Kommunikationsbyråer, har rullats ut i apotekets digitala kanaler under året.

– Det har såklart varit viktigt att modernisera oss utan att förlora igenkänningsfaktorn i vårt befintliga och redan starka varumärke, säger Emelie Friis.

Läs mer: Kronan storsatsar på kliniker – ska öppna tio i år: ”Vi kan göra det billigare”

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ApotekKronans Apotek

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News