Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Kjell & Company satsar på fler egna varumärken: ”Ligger bakom vår tillväxt”

Publicerad: 20 oktober 2021, 06:16

Kjell & Company utökar sortimentet av egna varumärken.

Foto: Daniel Norman

Kjell & Company lanserar ytterligare ett eget varumärke. ”En av våra viktigaste strategiska hörnpelare”, säger vd och koncernchef Andreas Rylander.


Ämnen i artikeln:

Kjell & Company

LÄS MER: Färska börs-vd:n i stor intervju: ”Jag är i grunden en datornörd” 

Kjell & Company lanserar ytterligare ett eget varumärke, Nomadelic. 

Inledningsvis kommer hörlurar, powerbanks och högtalare att finnas i sortimentet. Efter hand är tanken att det ska breddas med fler kategorier. 

–Ett kurerat sortiment med av oss utvalda kvalitetsprodukter, varav många under egna varumärken, är en av Kjell & Companys viktigaste strategiska hörnpelare för att vägleda våra kunder till det bästa köpet. Ökningen av egna varumärken och en stark digital position online, kombinerat med övriga tjänster, såsom personlig rådgivning, vårt eget nät av servicepoints och snabba e-handelsleveranser utgör fundamenten i Kjell & Companys strategi och ligger bakom vår tillväxt, säger Andreas Rylander i en kommentar. 

Sedan tidigare har kedjan egna varumärken som Linocell, CleverI O och Plexgear.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Kjell & Company

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev