fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Kappahls småtting ska stå på egna ben – han ska leda verksamheten

Publicerad: 5 maj 2023, 07:51

Newbie blir en egen affärsenhet inom Kappahl. Thomas Kusoffsky blir vd för den.

Foto: Pressbild

Kappahls varumärke Newbie ska stå på egna ben. Vd:n som ska leda verksamheten värvas från optikhandeln.

Ämnen i artikeln:

KappahlElisabeth PeregiRekryteringDetaljhandeln

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Kappahl väljer att göra varumärket Newbie, som redan expanderar på egen hand både fysiskt och online, till en egen affärsenhet.

– Kappahl befinner sig i en fas där vi vill ta nästa steg i att utveckla vår organisation på vår tillväxtresa. Våra varumärken Kappahl och Newbie har olika potential, och denna potential vill vi maximera. Därför gör vi nu Newbie till en egen affärsenhet med fullt ansvar för Newbie-varumärket, säger Kappahls vd och koncernchef Elisabeth Peregi.

Den nya organisationsstrukturen införs 1 juni. Vd för Newbie blir Thomas Kusoffsky som närmast kommer från jobbet som vd och koncernchef för optikerkedjan Smarteyes.

– Jag är mycket glad över att välkomna Thomas Kusoffsky till Kappahl och till denna nya roll, en viktig del i vårt arbete med att utveckla och bygga vidare vår starka Newbie-affär. Thomas ledar-och varumärkeserfarenhet kommer vara en viktig ingrediens för att leda Newbie mot nya framgångar och framtida expansion, säger Elisabeth Peregi.

LÄS OCKSÅ: Kappahls vd om fjolåret – och utmaningarna framåt: ”Vissa av våra marknader har påverkats mer av kriget”

Thomas Kusoffsky arbetade inom Smarteyes i över tio år, drygt åtta av dem var han vd och koncernchef.

Tidigare har han haft ledande roller inom Axfood och Willys samt Stadium.

Sitt nya jobb börjar Thomas Kusoffsky under hösten.

– Newbie har en stor potential och är ett fantastiskt varumärke. Uppdraget har alla delar jag brinner för, dels att få möjligheten att bygga ett nytt team, men också att utveckla ett av de starkaste varumärkena i kategorin barnkläder. Kappahl befinner sig i en spännande förändringsprocess, och jag ser fram emot att bidra i den utvecklingen, säger han själv i en kommentar.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev