Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Kappahl flaggar för stora förändringar – börjar med ny logotyp

Publicerad: 12 augusti 2021, 05:57

Kappahl skrotar sin gamla logga.

Kappahl ger sig ut på en ”stor förändringsresa”. Första steget blir att lansera en ny logotyp. ”Nu startar en ny fas i Kappahls historia,” säger vd Elisabeth Peregi.


Ämnen i artikeln:

KappahlMode

I dag lanserar Kappahl en ny logotyp. Den blir lite mjukare, lite fylligare och det versala ’A’ som symboliserat kedjans grundare, Per-Olof Ahl, försvinner. 

– Vårt eget arv är unikt. Därför har vi analyserat vår grafiska historia och inspirerats av Kappahls självsäkra uttryck under 70-talet. Runda, geometriska former som tar för sig och en något tyngre font återskapar grafisk karaktär utan att ta för stora steg bort från var vi är i dag, säger Madeleine Ahlström, marknadschef på Kappahl.

Den nya logotypen är det första steget på en större förändringsresa.

Men loggan är bara staten på en större förändringsresa. En ny varumärkesstrategi har tagits fram med ambitionen att flytta Kappahls position mot ett mer värdegrundad varumärke, skriver kedjan i ett pressmeddelande.

– Nu startar en ny fas i Kappahls historia. Många delar inom Kappahl kommer att utvecklas och förändras de kommande åren. Vårt mål är att skapa inspirerande kundmöten varje dag, säger Elisabeth Peregi.

Förändringsresan har pågått länge internt och i dialog med målgruppen.

– Under året som gått har vi i samtal med våra kunder kraftsamlat för att utveckla vårt varumärke och vår position. Arbetet har gjort teamet på Kappahl starkare och än mer målinriktade, säger Elisabeth Peregi.

– Den nya logotypen representerar det framtida Kappahl. Den är en första signal till våra kunder och resten av världen om allt som är på gång på Kappahl.

LÄS MER: Facit – så gick det för Kappahl under pandemiåret: ”Det hade kunnat vara värre” 

Andreas Dyrberg Skog

Redaktör

andreas.dyrberg-skog@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KappahlMode

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News