Affärsutveckling
K-rautas nya digitala satsning – hjälper kunden med installation via app
Publicerad: 11 oktober 2021, 07:56
K-rauta lanserar en installationstjänst i samarbete med Done och deras app. Foto: Miriam Järlesjö/Pressbild
K-rauta lanserar en installationstjänst på den svenska markaden. Satsningen görs i samarbete med förestaget Done genom deras app. ”Ett led i vår digitala acceleration”, säger operativa chefen Daniel Ahlqvist.
Ämnen i artikeln:
K-rautaK-ratua ska erbjuda sina kunder hjälp med installationer. Nu lanseras en ny tjänst i samarbete med Done.
– Samarbetet är strategiskt viktigt som ett led i vår digitala acceleration och i att erbjuda en konkurrenskraftig kundupplevelse. Vårt motto är att vi hjälper kunden från start till klart – något vi lever upp till med den här tjänsten, säger Daniel Ahlqvist.
Kunden bokar själv tjänsten via Dones app. Där finns också möjlighet till videosamtal för frågor inför besöket.
– Jag tror att våra kunder kommer att uppleva att appen är enkel att använda och att de får tag på duktiga, certifierade hantverkare på kort tid, säger Daniel Ahlqvist.
Till en början kommer K-rauta att erbjuda hjälp med installationer av utvalda VVS-produkter. Tjänsten kommer att finnas tillgänglig i utvalda varuhus samt online i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå.
Framöver är tanken att tjänsten ska rullat ut i fler städer och att ytterligare produktsegment ska adderas.