söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Jula vill stärka sin position som lågprisaktör – gör outletsatsning: ”Sortimentet styr upplägget”

Publicerad: 29 september 2021, 09:42

Jula öppnar fler outlets i anslutning till varhusen. Foto: Pressbild

Jula satsar på fler outlets i anslutning till varuhuset. I Sverige får ett tredje varuhus en. Dessutom tas konceptet till Polen och Norge.

Ämnen i artikeln:

Jula

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Jula har byggt om sitt varuhus i Kungens kurva i Huddinge utanför Stockholm. 14 oktober invigs det. En nysatsning är att varuhuset får en outlet. 

–Uppbyggnaden av outleten startar redan nästa vecka. Ytan som avsätts i varuhuset är ca 400 kvadratmeter med en egen inredning. Sedan är det i mångt och mycket sortimentet som styr upplägget, säger Helena Jansson, utvecklingschef hos Jula. 

Sedan tidigare finns konceptet i kedjans varuhus i Skara och Eskilstuna. 

– Vi lanserade ett nytt outletkoncept 2019 och våra goda erfarenheter gör att vi nu väljer att gå vidare och introducera outlets i fler varuhus, säger vd Joachim Frykberg. 

Jula väljer dessutom att introducera det både i Polen och Tyskland. 

21 oktober öppnar en enhet i anslutning till varuhuset i Wrocslaw i Polen och 18 november hos Jula i norska Sandvika. 

– Den här satsningen gör att vi stärker vår position ytterligare på marknaden och Jula Outlet är en viktig del i vår framtidsplan, säger Joachim Frykberg. 

Jula ser konceptet som en viktig del i att stärka kedjans position som ett lågprisalternativ. Samtidigt ser den fördelar rent hållbarhetsmässigt genom att färre varor behöver slängas. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev