Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Interflora vill mer efter rekordåret – nu breddas erbjudandet

Publicerad: 7 september 2021, 07:15

Interflora breddar sortimentet.

Foto: Cailean Denny

Interflora breddar sitt erbjudande och börjar sälja inredning med den gröna växten i fokus. ”Ett naturligt komplement till vår gåvoaffär”, säger vd Nina Lindvall.


Ämnen i artikeln:

Interflora

Förra hösten började Interflora sälja gröna växter online med det nya affärsområdet Gröna Flora.  

Nu breddar bolaget sitt erbjudande ytterligare med Interflora Home. 

– Interflora Home är nästa steg för att fortsätta bygga ett livsstilsvarumärke och är ett naturligt komplement till vår gåvoaffär, säger Nina Lindvall i en kommentar. 

I sin nya satsning kommer bolaget att komplettera sitt nuvarande erbjudande med ett sortiment för den som vill inreda med blommor och växter i fokus. 

Det kommer att finnas ett utökat sortiment av snittblommor, buketter, kvalitetsväxter men även krukor, vaser och andra tillbehör från kända varumärken. 

– Intresset för gröna växter och blommor fortsätter öka och vi ser stor potential i att handla växter online. Vårt mål är att vara Sveriges mest inspirerande onlinebutik för de blomstrande och gröna inredningsdetaljerna, säger Nina Lindvall. 

Inflerflora Home kommer att finnas tillgängligt online och i butikerna runt om i landet. 

Interflora hade ett framgångsrikt 2020 där bolaget slog omsättningsrekord. Interflora AB omsatte 763,9 miljoner kronor, en tillväxt på nästan 100 procent. 

LÄS MER: Interflorachefen om att blomstra i krisen, 100-åriga rekordet och egna julönskan: ”Världen skulle bli bättre då” 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Interflora

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News