Affärsutveckling
Interflora vill mer efter rekordåret – nu breddas erbjudandet
Publicerad: 7 september 2021, 07:15
Interflora breddar sortimentet. Foto: Cailean Denny
Interflora breddar sitt erbjudande och börjar sälja inredning med den gröna växten i fokus. ”Ett naturligt komplement till vår gåvoaffär”, säger vd Nina Lindvall.
Ämnen i artikeln:
InterfloraFörra hösten började Interflora sälja gröna växter online med det nya affärsområdet Gröna Flora.
Nu breddar bolaget sitt erbjudande ytterligare med Interflora Home.
– Interflora Home är nästa steg för att fortsätta bygga ett livsstilsvarumärke och är ett naturligt komplement till vår gåvoaffär, säger Nina Lindvall i en kommentar.
I sin nya satsning kommer bolaget att komplettera sitt nuvarande erbjudande med ett sortiment för den som vill inreda med blommor och växter i fokus.
Det kommer att finnas ett utökat sortiment av snittblommor, buketter, kvalitetsväxter men även krukor, vaser och andra tillbehör från kända varumärken.
– Intresset för gröna växter och blommor fortsätter öka och vi ser stor potential i att handla växter online. Vårt mål är att vara Sveriges mest inspirerande onlinebutik för de blomstrande och gröna inredningsdetaljerna, säger Nina Lindvall.
Inflerflora Home kommer att finnas tillgängligt online och i butikerna runt om i landet.
Interflora hade ett framgångsrikt 2020 där bolaget slog omsättningsrekord. Interflora AB omsatte 763,9 miljoner kronor, en tillväxt på nästan 100 procent.