Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Ikea och Spotify skapar rätt mood för vardagen: ”Musik fungerar som en ventil”

Publicerad: 14 september 2020, 06:50

En skräddarsydd spellista som följer konsumentens vardagsrytm. Tillsammans med Spotify vill Ikea hjälpa till att skapa harmoni i livet. ”Vi kan nu hjälpa till att skapa flyt i vardagen såväl i hemmet som utanför”, säger Per Stolt, marknadschef för Ikea i Sverige.


Ämnen i artikeln:

HeminredningMedia och underhållningIkeaSamverkan

Ikea inleder ett samarbete med Spotify och skapar skräddarsydda spellistor med musik anpassade efter konsumentens vardagsrytm.

Spellistan baseras på vilken typ av stämning som användaren söker vid fem olika tidpunkter på dygnet och tar givetvis hänsyn till personens musikpreferenser.

– I vår vision att skapa en bättre vardag för de många människorna ligger så mycket mer än bara våra produkter. Tillsammans med Spotify kan vi nu hjälpa till att skapa flyt i vardagen såväl i hemmet som utanför. Våra heminredningslösningar kan hjälpa till att skapa balans i livet, precis som musik fungerar som en ventil och skapar både energi och återhämtning under en dag, säger Per Stolt.

I samarbetet kan Ikea bidra med expertis om livet hemma och hur en bättre och mer hållbar vardag skapas med Spotify är experter på musik och hur den integreras i folks vardag.

– Magin med musik är att den kan förstärka känslorna genom livets alla skeenden. Alla tillfällen under en dag har sin perfekta låt och spellista, och det är otroligt spännande att tillsammans med Ikea nu ge den perfekta rytmen till vardagsbestyren, säger Peter Myhrman, nordisk marknadschef på Spotify.

Spellistan tas fram utifrån att användaren svarar på ett antal frågor och finns sedan tillgänglig bland övriga spellistor på Spotify.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News