Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Iittala bjuder in vännerna när det klassiska finska varumärket lanserar nytt butikskoncept

Publicerad: 16 juni 2022, 07:40

Foto: Lappalainen, Lotta

Iittala lanserar ett nytt butikskoncept. ”Genom att bjuda in vänner skapar vi e ny destination”, säger John Malmqvist hos ägaren Fiskars Group Sverige. Premiären sker i Borås.


I dag, torsdag, öppnar Iittala en butik i Borås. Samtidigt är det premiär för det nya konceptet Iittala & co. 

– En stor del av våra kunder kommer till oss för att hitta gåvor. Genom att bjuda in vänner till Iittala från andra nordiska kvalitetsvarumärken skapar vi en ny destination som samlar det bästa av nordisk design på en och samma plats, säger John Malmqvist, regionchef inom retail hos Fiskars Group Sverige. 

Förutom Iittalas egna produkter kommer kunderna att hitta ett urval av produkter från varumärken som Fiskars, Moomin by Arabia och Rörstrand i butiken. 

– Oavsett om konsumenten söker porslin eller trädgårdsredskap att ge i gåva till sig själv eller någon annan ska man känna sig trygg i att alla produkter hos Iittala & co har en sak gemensamt – de är nordiska designklassiker till god kvalitet, fortsätterJohn Malmqvist. 

Iittala & co ska fungera som ett komplement till varumärkets övriga butikskoncept. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev