Affärsutveckling
Husdjurskedjan visar framtassarna – hakar på heta trenden
Publicerad: 8 november 2021, 09:50
Arken Zoos säljare Jennianne och Evelina guidar tittarna bland lampor och reflexer till både hund och katt.
Efter att kedjor inom hemelektronik, mode och kosmetik rönt framgång med livshopping är det nu dags för husdjursbranschen testa konceptet. På torsdag sänds Arken Zoo:s första liveshoppingevent med fokus på att synas i mörker.
Experter har spått att liveshopping blir framtidens e-handel. Om det är sant låter vi vara osagt, men helt klart väljer fler och fler att hoppa på liveshopping-tåget.
Efter kedjor som Kjell och Company, Indiska och Kicks väljer nu Arken Zoo att testa konceptet.
– Det är ett sätt för oss att enkelt och snabbt svara på frågor som våra kunder genom vår fantastiska personal med en bred kunskap, visa upp hur man använder olika produkter och vi ser framemot konversationen med våra kunder. Ska bli superspännande, säger Sarah Frelin Ekvall, marknadschef på Arken Zoo, till Market.
Det första avsnittet sänds på torsdag och kommer att handla om vikten att husdjur och deras ägare syns i mörkret under hösten. Två av Arken Zoos säljare kommer att guida tittarna bland produkter som lampor och reflexer till hund och katt. Förutom att köpa produkterna kommer tittarna även att få möjlighet att ställa frågor via chatten.